Jumat, 21 November 2014

PANTUN BERSAUT



 
jual cerutu di pasar minggu
beli baju tapi buntu
kalu emang nak beburu
payo kito tentui waktu

sudah lamo idak minum jamu
sekali minum langsung ketagihan tuh
bseng mamang kpan nak betemu
aku tiap sore galak ke demang tuh
bapak aku namo nyo edi
hobi makan nasi samo mi
apolah kamu ini
make namo aku dak ngomong lagi


balonku warno merah
ada kuning jugo ijo
mang jangan cepet marah
gek laju cepet tuo pulo

sudah lamo idak minum jamu
sekali minum langsung ketagihan tuh
bseng mamang kpan nak betemu
aku tiap sore galak ke demang tuh

minum jamu pake sekoteng
malem minggu begadang dalu
kalu tiap sore ke demang
kagek ane liat waktu dulu

dimas dan rajab pegi beduo
pegi ke opi nyewo kudo
dak bs di dugo dak bs di sangko
ruponyo mereka saleng cinto

bapak aku namo nyo edi
hobi makan nasi samo mi
apolah kamu ini
make namo aku dak ngomong lagi

mang odong jualan keripik
keripiknyo beraso beng-beng
maafke ane kak rojik
khilaf pake namo wong ganteng


jual motor merk suzuki
sambil nyari rokok sebatang
apo lokak kito pagi ini
kalu bae ado lobang

jual motor merk suzuki
sambil nyari rokok sebatang
apo lokak kito pagi ini
kalu bae ado lobang


buah duku d makan menta
yo pasti asem rasanya
mari kita berpesta
sampai malam ya enak pastinya


dewi persik goyang perut
julia perez pakek bikini
apo kbar pantun besaut
kangen lah lamo idak mantun disini

dewi persik goyang perut
julia perez pakek bikini
apo kbar pantun besaut
kangen lah lamo idak mantun disini



goyang perut diatas balkon
balkon begerak kurang baut
kalu sdh lamo dak mantun
payo kito saling bersaut

anak uwong pegi mengaji
entah kenapo dio lupo memakai peci
aih..lamo2 tengelam jugo triit ini
pe lah aku sundul lagi


anak uwong pegi mengaji
entah kenapo dio lupo memakai peci
aih..lamo2 tengelam jugo triit ini
pe lah aku sundul lagi

pegi haji bawa kipas
kipas dipake buat bini
payo kito saling berbalas
tuk berpantun disini

pegi haji bawa kipas
kipas dipake buat bini
payo kito saling berbalas
tuk berpantun disini

kipas dibawa tuk pegi haji
di madinah beli sikok lagi
wow pantun kakak ni dari tadi pagi
maaf baru balas siang ini

0 komentar:

Posting Komentar